3.-8. juli 2022

Vandrekursus: Dig i naturen - naturen i dig

- KURSET ER DESVÆRRE FULDT BOOKET -

SE I STEDET VORES UGEKURSUS I NATUR OG DANNELSE, HVOR DET OGSÅ ER MULIGT AT TILVÆLGE GÅTURE I NATIONALPARK MOLS BJERGE.

At vandre er at bevæge sig. At være på højskole er at blive bevæget. Velkommen til dette unikke vandrekursus i bedste højskoleånd. Velkommen til en lille uge i vandrestøvler med fokus på menneske, natur, bevægelse og fællesskab.

Kalø Højskole ligger bogstavelig talt som “porten til Nationalparken”. Udenfor vores fordør og lige omme i baghaven begynder natur-, kultur- og eventyrlandskabet: Nationalpark Mols Bjerge. Et landskab der er stærkt præget af den sidste istid, stenaldermennesket, kongemagten og det moderne menneske.

Vi skal først og fremmest ud at vandre. Vi skal opleve suset i landskabet, høre lærken over marken, mærke kroppen stride på bakken, lade blikket vandre over vigen og misse med øjnene mod solen.

Oplev blandt andet:

- Skønne guidede vandreture i Nationalpark Mols Bjerge - ledsaget af historier om området og små poetiske og filosofiske indslag
- Vandreforedrag med fokus på rewilding ved chefkratlusker og biolog på Naturhistorisk museum Morten D.D. Hansen
- Spændende foredrag, udflugter, morgensamlinger, festaften og fælles højskoleånd.
- Mulighed for morgenbadning, yoga, dans og højskolesang.

Kursusleder: Henrik Mikkelsen, konsulent ved DGI og Naturforsamlingshuset

Kurset afholdes på Kalø Højskole, der ligger smukt ved Nappedam, Ringelmose Skov og Kalø Slotsruin i Naturpark Mols Bjerge. Skolen har en stor park med plads til afslapning og udeaktiviteter, og der er kun 200 meter til stranden.

Kr. 3.500,- inklusive kursus, overnatning, udflugter og fuld forplejning.
Dertil kommer et tilmeldingsgebyr på kr. 500,-, der ikke refunderes ved framelding.
Tillæg ved enkeltværelse: 150 kr.

Hjemmeboende kursister: kr. 2.500,-

Tilmelding
KURSET ER DESVÆRRE FULDT BOOKET. VI HENVISER TIL VORES UGEKURSUS I NATUR OG DANNELSE.

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål til kurset eller dit kommende ophold på [email protected]