3.-8. juli 2022

Uge 27: Natur og dannelse

Har højskolens klassiske begreb om dannelse noget at sige nutidens natursyn og de udfordringer og kriser naturen stadig mere insisterende stiller os overfor? Det undersøger vi i ugekurset Natur og dannelse. Gennem foredrag, debatter og udflugter tager vi temperaturen på det aktuelle forhold mellem natur og menneske.

Oplev bl.a.:

• Vandreforedrag i Mols Bjerge med chefkratlusker og biolog Morten D.D. Hansen
  • ”Opgør med grænseløshedens kultur. Grøn omstilling som kulturel omstilling” v/ Gregers Andersen, debattør og adjunkt i miljøhumaniora
  • ”Vildere natur som svar på naturens forarmelse ” v/ Rune Engelbreth Larsen, forfatter og debattør
  • "Klodens fald. Perspektiver på den antropocæne natur.” v/ Mikkel Krause Frantzen, forfatter og litteraturanmelder for Politiken
  • Besøg i økolandsbyen Friland og udflugter til Mols Bjerge og Kalø Slotsruin
  • Højskoleånd, spændende morgensamlinger, foredrag og tid til fordybelse.

Kr. 3.500,- inklusive kursus, overnatning, udflugter og fuld forplejning.
Tillæg ved enkeltværelse: 150 kr.

Tilmeld dig kurset på linket her.

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål til kurset eller dit kommende ophold på [email protected]