Søndag den 30/6 - fredag den 5/7 2024

Spind, farv, strik! - Følg garnet fra får til færdigt strik

Vi skal følge garnet hele vejen fra får til færdigt strik. Vi besøger fåravleren Amalie Skau og hendes får i det bæredygtige fællesskab Grobund, hvor vi spinder vores eget garn og hører om bæredygtige tekstiler.

Sammen med plantefarveren Lotte Denckert tager vi efterfølgende ud i Nationalparkens smukke natur for at sanke planter til at farve vores nyspundne garn.

Og så bliver der selvfølgelig masser af tid til at svinge strikkepindene: Vi skal multitaske til en omgang 'strik og drik', hvor vi smager på lokale bobler fra Andersen Winery, og vi udfordrer os selv, når vi tager striktøjet med ud at gå i skolens dejlige skov.

Sidst men ikke mindst skal vi strikke til foredrag af bl.a. Lasse Nyholm Jensen; klimapoet, uldspinder og forsvarende Danmarksmester i poetry slam.

Ugen byder naturligvis også på klassisk højskolesamvær med morgensamlinger, god mad, hygge, badeture, udflugter og sang.

Hent detaljeret ugeprogram her (pdf).

Dobbeltværelse: 4.000 kroner + 500 kroner i tilmeldingsgebyr
Enkeltværelse: 4.500 kroner + 500 kroner i tilmeldingsgebyr
Hjemmeboende: 3.500 kroner + 500 kroner i tilmeldingsgebyr

Betalingsbetingelser

1. Indmeldelsesgebyret refunderes ikke ved framelding.
  2. Kursusprisen refunderes ved framelding i indtil én måned før startdatoen for kurset. Ved senere afmelding refunderes beløbet ikke.

Tilmeld dig ved at udfylde formularen her.

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål til kurset eller dit kommende ophold på [email protected].